Åpningstider

Bassenget har sommerstengt fra og med 27. juni til og med 11. august.

Ordinære åpningstider ved bassenget i Moelvhallen ved Moelv skole:

Mandag 16.30 - 20.30
Onsdag 16.30 - 20.30
Fredag 16.30 - 20.30
Lørdag 10.00 - 15.00

 

Billettpriser

Vi gjør oppmerksom på at billetter kan betales med VIPPS eller kort. Vi har ikke mulighet til å ta imot kontanter.

Ledsagerbevis kan benyttes.

Voksenbillett: 80,-
Honnør/student: 60,-
Barnebillett under 18 år: 40,-
Barn under 3 år: Gratis 
Familiebillett (2+2) (-10% pr. barn ekstra): 215,-
 
Klippekort, voksne 10 klipp: 720,-
Klippekort Honnør/student 10 klipp: 540,-
Klippekort, barn under 18 år, 10 klipp: 360,-
 
Årskort, voksne: 2.600,-
Årskort, barn under 18 år: 1.300,-

 

Bassengene

Badeanlegget i Moelv består av to basseng som begge er etablert i stål:

  • Hovedbasseng/konkurransebasseng
    • 15,5 x 25 meter
    • Temperatur: 27-28°C.
    • Kapasitet: 75 personer. pr. time
  • Terapibasseng:
    • 12 x,5 x 8,5 meter
    • Temperatur: 33-34 grader
    • Kapasitet: 40 personer pr. time.

Garderobene

I Moelvhallen er det fire hovedgarderober, og idrettshallen og svømmehallen har felles garderobe- og dusjanlegg. Det er tre tilrettelagte garderober som er godt utstyrt med ulike hjelpemidler.

Varmtvannstrening og terapisvømming

Varmtvannstrening mandager kl.16.30

Varmebassenget er reservert til kommunalt treningstilbud i regi av Moelv fysioterapi mandager 16.30-18.30.

Tilbudet er forbeholdt personer som har nytte av varmtvannstrening som behandling, både personer med revmatisme og andre diagnoser. Påmelding til bassengtrening: 623 68 910.
Utenom disse tidene vil varmebassenget være tilgjengelig for publikum i våre åpningstider. 

Sikkerhet og trivselsregler

Bassenget i Moelv er et sted for aktivitetsglede og mestring. For din egen og andres sikkerhet er det viktig å sette seg inn i og respektere reglene som gjelder i badet. Om det er noe du er usikker på, er det bare å spørre en av våre ansatte.

De viktigste sikkerhetsreglene er:

  • All bading skjer på eget ansvar. 
  • Alle som oppholder seg i anlegget må rette seg etter badevaktenes anvisning.
  • Kun godkjent badetøy er akseptabelt til bading.
  • Bading med åpne sår eller plaster er ikke tillatt. 

Inngang, billetter og nøkkelbånd

  • Billettsalget åpner 15 minutter før åpningstid, og avsluttes 30 minutter før stenging. Vi gjør oppmerksom på at billetter kan betales med VIPPS eller kort. Vi har ikke mulighet til å ta imot kontanter.
     
  • Garderobene er tilgjengelig 15 minutter etter at bassenget er stengt.
     
  • Alle som skal i bassenget skal benytte utlevert armbånd. Armbåndet fungerer som billett og skapnøkkel i tillegg til å ha innebygget drukningsalarm.
     
  • De som har årskort eller klippekort må henvende seg i resepsjonen for å få utlevert armbånd ved hvert besøk.
     
  • Armbåndet skal festes på armen når du er i bassenget.
     
  • Armbåndet leveres i egen returboks ved resepsjon etter endt svømming. Det gjelder også de med årskort eller klippekort.
     
  • Dersom du har behov for å benytte HC-garderober, vennligst ta kontakt med personalet i resepsjonen.
     
  • Kun personer med gyldig billett har tilgang til badet.
     
  • Ved organiserte treninger og grupper som bruker bassenget utenom ordinære åpningstider, kan foresatte oppholde seg i og ved tribuner.

Barn under 12 år

  • Du må være minst 12 år og svømmedyktig for å gå alene i bassenget.
     
  • Barn under 12 år må ha følge av en svømmedyktig voksen over 18 år.
     
  • Den badende voksenpersonen kan ha ansvar for inntil tre barn under 12 år som ikke er svømmedyktige.
     
  • Barn under skolepliktig alder kan følge foreldre eller foresatte i deres garderobe.

Skyll - vask - bad - skyll

  • Før du bader, må hele kroppen og håret vaskes med såpe. Badetøyet skal være rent og tas på etter kroppsvasken. Det er ikke tillatt å bade med undertøy eller lange tights.
     
  • Bleiebarn skal benytte både godkjent badebleie og badetruse i bassenget.
     
  • Lange boxer- eller bermudashortser er ikke godkjent badetøy. 
     
  • Badegjester som av religiøse eller kulturelle årsaker ønsker å bade i heldekkende tøy, må vaske hele kroppen før bading. I tillegg må de iføre seg rent godkjent badetøy, såkalt burquini, som dusjes før de inntar svømmehallen.  
     
  • Alle med langt hår skal samle håret i strikk eller bruke badehette.
     
  • Det er påbudt med håndkle i badstue og dusj før badstue benyttes.

Øvrige sikkerhets- og trivselsregler

  • Gulvet kan være glatt, og det er ikke tillatt å løpe i dusj- og bassengområder! Små barn anbefales å bruke badesokker.
     
  • Du må aldri trekke noen under vann, hoppe eller stupe på noen som oppholder seg i bassenget.
     
  • Hopping og stuping skal kun foregå ved kortenden i hovedbassenget i organisert aktivitet med ansvarlig voksen tilstede. Kun én stuper/hopper om gangen. Stuping og hopping i opplæringsbassenget er ikke tillatt.
     
  • Gjenstander (som for eksempel glass, nåler, plaster, vatt og tyggegummi) som kan medføre skade på personer og anlegg, må ikke tas med inn i anlegget.
     
  • Svømmebriller og dykkermasker må være i plastmateriale. Store badeleker kan ikke brukes i bassengene. Snorkel og svømmeføtter kan benyttes ved svømmetrening.
     
  • Kamera og mobiltelefon er ikke tillatt i garderobe, dusj eller i svømmehallen.
     
  • Personlig hygiene som barbering, negleklipping eller liknende skal ikke forekomme i garderobeområdet.
     
  • Barnevogner settes på anvist plass. Ta kontakt med de ansatte.
     
  • Pass på dine eiendeler! Mjøsbadet er ikke ansvarlig for bortkomne gjenstander. Gjenglemte klær tas vare på inntil to uker. Etter dette blir de gitt til veldedige organisasjoner. Øvrig verdifullt hittegods blir lagt i resepsjonen. Etter en måned blir hittegods levert til politiet.
     
  • Røyk, snus og tyggegummi er strengt forbudt.
     
  • Alle former for rusmidler er strengt forbudt og vil medføre bortvisning.
     
  • Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke. Rent vann i medbrakt vannflaske av plast er godkjent.

Sikkerhet og bemanningsregler for skoler og lag og foreninger

For skoleklasser som har svømmeundervisning er rektor ansvarlig for at tilstrekkelig personale er sammen med barna i henhold til Utdanningsdirektoratets retningslinjer, og at dette personalet har kompetanse for livredning i vann.
For svømmeklubber og idrettslag er klubbledelsen ansvarlig for sikkerheten til deltakerne eller utøverne. Det skal alltid være tilstrekkelig antall trenere eller ledere med kompetanse for livredning i vann til stede under trening. 
Har du spørsmål om reglene, kontakt badevaktene eller avdeling idrett i Ringsaker kommune.


Sikkerhetsmessige sider ved svømme- og livredningsopplæringen i skole

(Sammenfatning av Rundskriv Udir 1 – 2008)
Rundskriv Udir 1 – 2008 erstatter F-30/92

Svømmeopplæringen skal alltid være forsvarlig. Forsvarlighetskrav må stå i forhold til elevgrupper og fasiliteter.

Minstekrav:

  • Alltid en tilsynsansvarlig, voksen person til stede når skolen har ansvar for svømming og bading.
  • De som fører tilsyn må beherske svømming, dykking og livredning.
  • Ansvarlig voksen skal ut fra ferdigheter og basseng vurdere hvor mange elever det er forsvarlig å ha samtidig i vannet.
  • Ved spesielle forhold som setter sikkerheten i fare, skal tilsynet styrkes. Eksempelvis elever som trenger spesiell tilrettelegging/vannskrekk/epilepsi/ atferdsvansker/ nedsatt funksjonsevne osv.
  • For å styrke tilsynet kan skolen også ha med assistenter. Dette kommer i tilfelle som ekstra tilsyn utover det anbefalte, og kan ikke erstatte disse. Tilsynspersonell må ha fylt 18 år, og fylle krav til ferdigheter.
  • Tilsynspersonellet må kjenne alarmplanen, og ordens-/sikkerhetsreglementet i svømmehallen.
  • Tilsynspersonellet skal gjennom årlig kontroll og bestå oppfriskingskurs i henhold til krav og forskrifter.


Bemanning:

  • Dersom gruppa oversiger 15, skal tilsynet økes med én voksen for hver påbegynt gruppe på 15.
  • 1 – 15 elever, krever én tilsynsperson
  • 16 – 30 elever, krever to tilsynspersoner
  • I begynneropplæringa skal det alltid være 2 tilsynspersoner, og samtidig økes med én tilsynsperson for hver påbegynt gruppe på 15.
  • 1-15 elever, krever to tilsynspersoner.
  • 16 – 30 elever, krever tre tilsynspersoner.