Dette er Ringsaker kommunes markedsportal. For kommunens vanlige side med kommunale tjenester, gå til www.ringsaker.kommune.no
Hermod Østberg, Tor Rullestad, Stein Garmanslund og Rita Lindberget.
Hermod Østberg, Tor Rullestad, Stein Garmanslund og Rita Lindberget.
Forslag til ny logo.
Forslag til ny logo. Skisse: Rim Kommunikasjon.
Forslag til annonsering.
Forslag til annonsering. Skisse fra Rim Kommunikasjon.

Brumunddal – nært deg?

Hermod Østberg, Tor Rullestad, Stein Garmanslund og Rita Lindberget.
Med Tor Rullestad i spissen har Brumunddal handelsstand, Mølla storsenter og Parkgården kjøpesenter utarbeidet et forslag til ny kommunikasjonsstrategi for Brumunddal som et attraktivt handelssted. Rim kommunikasjon har visualisert forslaget i en grafisk profil.

«Brumunddal – nært deg» er foreslått som handelsbyens nye slagord, mens verdiene selgende, tillitsvekkende, innovative og lekne etter hvert skal ligge i ryggmargen til alle aktørene. 
- Ringsaker har i dag en handelslekkasje på rundt 400 millioner kroner. Vi ønsker å stoppe den og direkte påvirke bunnlinja til aktørene, sier handelsstandsleder Rita Lindberget om bakgrunnen for prosjektet. 

Lekent design
AD og grafisk designer Stein Garmanslund hos Rim Kommunikasjon har latt seg inspirere av kongla som står plassert i den nordligste rundkjøringa i Miljøgata. Basert på formene har han laget en leken design der form og typografi er satt sammen. Han har også eksemplifisert hvordan Brumunddal kan bruke den grafiske profilen i kundemagasiner, på nettsider og i butikkene. 
- Drar vi slagordet helt ut kan man for eksempel sende postkort med en personlig hilsen til innbyggerne i regionen, foreslår Garmanslund. 
 
Egen bymotivator? 
Ifølge prosjektleder Tor Rullestad er det skissert flere tiltak som skal løfte Brumunddal som handelsby. Blant disse er en egen bymotivator som skal spre glede og smil i butikkene, månedlige idémøter mellom handelsstand og kommunen, kundekvelder, sesongbasert dekor i butikkene og hyppig bruk av sosiale medier. Nå må arbeidet og prosessen forankres hos alle aktørene i byen. 
- Styret i handelsstanden skal bestemme hvordan prosessen dras videre. Hensikten er at kommunikasjonsstrategien og den grafiske profilen skal brukes av alle i handelsbyen Brumunddal, sier næringssjef Hermod Østberg.