Dette er Ringsaker kommunes markedsportal. For kommunens vanlige side med kommunale tjenester, gå til www.ringsaker.kommune.no
Atle Hovi fra Beitostølen Resort.
Atle Hovi fra Beitostølen Resort.
Truls Røise i Oculos.
Truls Røise i Oculos.

Vertskapskonferansen

Katarina Lalander Hamnes holdt en engasjerende innlegg.
Katarina Lalander Hamnes blandet en porsjon humor med tankevekkere og konkrete tips i et engasjerende innlegg om kundebegeistring under Hamar-regionen Reiselivs Vertskapskonferanse tirsdag 17. april.

Vertskapskonferansen ble arrangert for andre året på rad, og over 70 oppmøtte fikk servert inspirerende foredrag hvor vertskap stod i fokus.
 
- Vis personlighet!
- Gode produkter og mennesker som har evnen til å strekke seg litt lengre må til for kundebegeistring, sa Katarina Lalander Hamnes, som har 25 års erfaring som kursleder og foredragsholder.
Hun presenterte 25 punkt hun mente var viktig for kundebegeistring, og var opptatt av at man skal tillate den ansatte å vise sin personlighet i servicen fremfor å sette servicestandarder. Hun trakk blant annet frem bokhandleren Ark som lar sine ansatte skrive bokanbefalinger som festes på utvalgte bøker.
 
Tro på seg selv og andre
Søskenparet Hai og Oy Hang holdt et gripende innlegg om hvordan oppveksten i Brumunddal har preget deres holdninger. For de var et viktig suksesskriterie å ha troen – både på seg selv og andre.
- For meg er vertskap selvsagt mellom meg og kundene. Men jeg må også ha troen på mine medarbeidere og gi de ordentlig «oppbacking». Da blir også de et godt vertskap ovenfor kundene mine, sa Hai Hang, som driver tre restauranter på Hamar.
 
Mange foredragsholdere
Regionsjef i kleskjeden Brandstad, Mickey Nielsen, snakket om å skape gode følelser over disk, mens Atle Hovi fra Beitostølen Resort var klar på at kunden er sjefen. Også Stine Borgersen fra Akevittruten, Truls Røise fra Oculos og Tor Inge Martinsen holdt innlegg, som hver på sin måte påpekte hvor viktig utøvelsen av vertskapsrollen er for både kunden og egen virksomhet.