– Vi setter strek ved 7.500 publikummere. Vi må ha et tall å planlegge ut fra med tanke på plassering av scene og øvrig infrastruktur, og i år selger vi maks 7.500 billetter, sier kommunedirektør Jørn Strand, som er svært godt fornøyd med at billettsalget har gått så bra.

– Det kan være lurt å sikre seg billett nå dersom man vet at man vil delta på arrangementet, for det blir ikke lagt ut flere billetter etter dette, understreker Strand.

Utvider arenaen

I tillegg til at selve scenen flyttes lengre bakover på sletta, blir det også gjort andre endringer på arenaen i år i forhold til i fjor.

– Toalettene flyttes slik at de ikke opptar plass inne på arenaen. Det blir salg av drikke på begge sidene av sletta, og det blir laget til et eget område for matservering på siden av sceneanlegget. Det mener vi vil gi bedre logistikk og redusere køene inne på arenaen, sier Henriette Enger ved utviklingsavdelingen på teknisk drift.

Kommer fra hele landet

Det er solgt billetter til folk fra så og si hele landet til Mjøsparken Live. Hele 356 postnumre er representert på kundelista, og med unntak av 27. februar er det solgt billetter hver eneste dag siden de første billettene ble lagt ut. 

– Det er ikke lett å selge billetter for tida, så vi er utrolig glade for at vi har solgt så godt til Mjøsparken Live. Vi ser også at overnattingsstedene får nyte godt av at det skjer mye i Mjøsparken. Det fylles opp i både hotell og hytter, men det er fortsatt muligheter for å kjøpe overnattingspakker med billetter ved nyåpnede Frichs Hamar på Olrud. I tillegg er det plass ved Top Camp Mjøsa for de som har med seg telt, bobil eller campingvogn, forteller byutvikler Monica Østenheden.